پرش لینک ها

این فروشنده ها هرگز موفق نمی شن!

فروشندگی فقط صحبت کردن نیست، فروشندگی هنر سوال پرسیدن و خوب گوش دادن است.

 

در این مقاله به بررسی فروشنده های ناموفق می پردازیم. این فروشنده ها هرگز موفق نمی شن چراکه :

1-پر حرفی می کنند

یک فروشنده ی خوب کمتر حرف میزنه و بیشتر فضا رو برای صحبت کردن مشتریش فراهم میکنه.

به جاش فروشنده های خوب از ابزار سوال پرسیدن استفاده می کنند.

هرچقدر مشتری بیشتر صحبت کنه اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار می ده این اطلاعات به ما کمک میکنه تا بهتر اون رو بشناسیم و این شناخت برای فروش از هر چیزی دیگه ای مهم تره.

2-اصرار میکنند.

فروشندگان حرفه ای می دونن که اصرار کردن نتیجه ی عکس می ده ، اما فروشنده های ناموفق مدام به مشتری اصرار می کنن و انقدر این کار رو تکرار میکنن تا مشتری رو کلافه کرده و اون رو فراری می دن.

به جای اصرار کردن باید مشتریان رو پیگیری کرد.

 

3-برای آموزش خودشون اهمیت قائل نمی شن

اونها آموزش نمی بینن، کتاب نمی خونن ، به دنبال آموزش خودشون نیستن. بهترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری روی خود هست. سرمایه گذاری روی خود یعنی افزایش آگاهی . افزایش آگاهی با شرکت در دوره های آموزشی ، تماشای فیلم های آموزشی ، مطالعه ی کتاب و شرکت در جلسات آموزشی هست.

افراد موفق مدام در حال رشد و بهتر کردن خود هستند.

4- بد بین هستند.

اونها نگاهی بدبینانه نسبت به مشتری یا مشتریان دارند و مدام به بکار بستن از قیافش معلومه مشتری نیست، فقط وقت آدم رو می گیره ، با نگاهی بدبینانه فرصتها رو از دست میدن.

مهم ترین اصل در فروش اینکه : قضاوت کردن کاملا ممنوعه. شما حق قضاوت کردن افراد رو ندارید. چراکه درست همونجایی که فکرش رو نمی کنین اتفاقات خوب رخ می ده.

 

5-نگرش منفی به بازار دارند!

اونها مدام از خرابی بازار رو بهانه می کنن و مدام بر لب می گن مگه میشه تو این بازار خراب فروش هم داشت!

اونها افسانه ی خرابی بازار رو باور میکنن. خرابی بازار یک افسانه هست. هرچقدر که اوضاع اقتصادی بد باشه ، حتی تو بدترین شرایط در طی روزها میلیون ها فروش در کل کشور انجام میشه. این موضوع شامل حتی محصولاتی از رده خارج مثل کبریت هم میشه که در طی روز میلیون ها تومان فروش دارند.