پرش لینک ها

شما هم وقت کم میارید؟

یکی از مهم ترین چالشهای  پیشروی مردم در قرن 21 مدیریت زمان هست . اینکه چطوری به همه ی کارهای خودشون برسن!

در گذشته تصور میشد ، مدیریت زمان رو باید جوری به خدمت گرفت تا همه ی کارها رو به سرمنزل مقصود رسوند.

اما اکنون تصور به گونه ای دیگریست.

گویا قرار نیست هیچ وقت کارها تمام بشوند . بنابراین باید بیخیال به اتمام رسوندن کارها شد.

امروزه تعریف متفاوتی از مدیریت زمان ارائه می شود.

مدیریت زمان اکنون به معنای محدود کردن کارها و یا حذف کردن کارهاست.

کارها هیچ وقت تمام نمی شوند بنابراین به جای انجام همه ی کارها باید ما متمرکز روی کارهایی شویم که بیشتر درآمد یا بیشترین خروجی را برایمان ایجاد می کنند.

مهم ترین عامل از دست رفتن زمان در قرن 21

بخش زیادی از زمان اکثریت جامعه بدون اینکه به طور محسوس متوجه آن شده باشند توسط دزدهای زمان دزیده می شوند. بیشتر این زمان دزدی ها توسط موبایل ها و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به صورتی طراحی شده اند که  مطالب جذاب و سرگرم کننده را به شما به صورت متوالی نشان می دهند و هوش مصنوعی آن به صورتی طراحی شده است که بدون آنکه متوجه شوید مدام شما را به خود مشغول می کند.

اولین قدم برای مدیریت زمان

اولین قدم سایلنت کردن کلیه آلارم ها و نوتیفیکیشن های موبایل تان هست. هر پیام و هر صدایی از موبایل حتی اگر برای یک ثانیه باشد ، لحظه ای تمرکز شما رو برهم می زند.

راهکار علمی برای سریعتر انجام دادن کارها

راهکار عملی و علمی ، افزایش تمرکز و ایجاد تمرکز پیوسته است. کاری که در عصر فعلی و شرایط جامعه کاری سخت و نشدنی به نظر می رسد. با این حال اگر از موبایل خود دوری کنید تا حد زیادی موفق به انجام آن خواهید شد.

نمی دانید که اگر بتوانید فقط 10 دقیقه فقط 10 دقیقه متمرکز شوید چه ایده ها و چه کارهایی از دستتان که بر نمی آید!

شاید به ذهنتان برسد که اینکه کاری نداره! اما وقتی از پیوستگی صحبت میکنیم منظورمان این است که حتی برای صدم ثانیه هم حواستان جای دیگری نرود. بیشترین حواس پرتی ثانیه ای توسط موبایل ها صورت می گیرد. یک صدا از موبایل حتی اگر صدم ثانیه باشد ذهنتان را از موصوع مورد توجه دور کرده و مجدد باز می گرداند.

انگار که یک کامپیوتر مدام ظرف چند ثانیه یا هر چند ثانیه یکبار ری استارت شود. بازدهی و کارکردن با چنین کامپیوتری چگونه خواهد بود؟

 

کارهای محدود اما با اثر گذاری بیشتر!

کارهای کم اثرگذار خودتون رو شناسایی کنید و شروع به تمرکز و پرداختن به آنها کنید.

همیشه یه تعداد کارهست که در واقع با حذف اونها در وضع مالی یا شغلی شما تغییری ایجاد نمی کنن. پس به دنبال حذف و توسعه ی کارهایی باشید که بیشترین خروجی و بیشترین تاثیر گذاری رو بر کسب و کار شما دارند.