پرش لینک ها

چرا بیمه عمر برای نماینده های فروش پردرآمد ترینه؟

بیمه عمر از لحاظ درآمدی برای نمایندگان فروش عالی است چراکه ماهیت این بیمه نامه ها، قراردادهای بلند مدت و چند ساله هستند و بیمه شدگان چندین سال حق بیمه پرداخت می کنند و مشتری بلند مدت شرکت بیمه می شوند .

کارمزد فروش بیمه نامه

کارمزد فروش بیمه نامه های عمر توسط بیمه گر به نمایندگان بیمه طی 5 سال پرداخت می شود.

یعنی هرسال و هم زمان با پرداخت اقساط توسط مشتریان ، نمایندگان فروش کارمزد فروش این بیمه نامه را دریافت میکنند. بنابراین هر بیمه نامه ی عمر تا 5 سال برای نمایندگان فروش منفعت مالی جذاب ایجاد می نماید.

کارمزد پوششهای جنبی

علاوه بر کارمزد فروش ، کارمزد دیگری در این بیمه نامه وجود دارد که به ازای ارائه ی پوشش های تکمیلی نظیر فوت براثر حادثه ، ازکارافتادگی و… به نماینده فروش پرداخت می شود. این کارمزد در مقایسه با کارمزد فروش به مراتب کمتر است اما حسن بزرگ آن این است که تا آخرین قسطی که مشتری حق بیمه را پرداخت می نماید ، نماینده فروش این کارمزد را دریافت می کند . به طور مثال اگر شخصی قرارداد 20 ساله منعقد کند ، نماینده فروش تا 20 سال کارمزد پوشش های جنبی را همه ساله دریافت می نماید.

کارمزد وصولی بیمه نامه

علاوه بر کارمزد های فروش و کارمزد پوشش های جنبی ، محصول پردرآمد بیمه عمر ، کارمزد دیگری نیز دارد که به آن «کارمزد پیگیری وصول» نیز می گویند . این کارمزد در بعضی از شرکت ها هم زمان از سال سوم بیمه نامه به بعد تا پایان مدت قرارداد هر بیمه نامه به عامل فروش پرداخت می شود. این کارمزد بابت پیگیری و وصول اقساط پرداخت می گردد. نکته جالب توجه در مورد این کارمزد این است که معادل 3 درصد وصولی حق بیمه هر سال است یعنی اگر حق بیمه مشتریان متناسب با تورم افزایش یابد این کارمزد نیز برای نمایندگان فروش در گذر زمان بیشتر می شود

به نوعی این کارمزد باتوجه به اینکه تا پایان قرارداد هر بیمه نامه به عامل فروش پرداخت می شود حقوق بازنشستگی نمایندگان بیمه عمر را ایجاد می نماید.

کارمزد بیمه نامه ی مستمری

خوب تا به اینجا از این همه جذابیت به ذوق اومدین یانه؟

بیمه عمر واقعا بیمه نامه جذاب و عالی برای هر نماینده فروشه چراکه بازهم کارمزد دیگه و منبع درآمد دیگه ای هم داره. در زمان سررسید قرارداد های بیمه عمر ، مشتریان می تونن اندوخته ی بیمه نامه ی خودشون رو به مستمری تبدیل کنن. این حرکت از سوی مشتریان و دریافت مستمری برای عوامل فروش باز هم تولید درآمد و کارمزد خواهد کرد.